Jak správně aplikovat STDC model?
Publikováno: Srp 2, 2024
O See-Think-Do-Care modelu jsme si řekli už v minulém článku. Pomáhá lépe porozumět potřebám a chování zákazníků v různých fázích jejich nákupní cesty. Tento model, který vytvořil Avinash Kaushik, se zaměřuje na cílené oslovování zákazníků a poskytování relevantního obsahu v každé fázi jejich interakce s vaší značkou. Jak tedy komunikovat tak, aby jste dosáhli svého cíle?
Fáze See
V této fázi se zaměřujete na nejširší publikum, které má potenciál se stát vašimi zákazníky, ale ještě o vás nemusí vědět. O co tedy jde v této fázi? Hlavně o budování povědomí o vaší značce tak, abyste se potencionálnímu zákazníkovi zaryli do paměti a oni o vás alespoň věděli.
Tipy pro fázi See:
Obsah: Vytvářejte obsah, který je informativní, zábavný a pobízí ke sdílení. Možností máte skutečně hodně. Může se jednat o blogy, videa, reels, TikToky, ale i infografiky. V této fázi zkrátka počítáte s tím, že od vás uživatel hned nenakoupí a vy ho jen krmíte obsahem, abyste získali jeho důvěru.
Kanály: Zaměřte se na platformy, kde se vaše cílové publikum často pohybuje. Prodáváte něco spíše pro starší generaci? Zkuste Facebook. Je vaším konzumentem generace Z? Zaměřte se na platformy, na kterých jsou nejvíce aktivní jako je Instagram či TikTok.
Měření úspěchu: Úspěch pro každého může vypadat jinak. V tomto případě se může jednat o dosah (tedy čistě zobrazení) či reakce (lajky, komentáře, noví sledující).
Fáze Think
V tento moment už se o vás ví. Tedy, alespoň podvědomě. Zákazník ví, že vaše značka existuje a že mu minulý pátek přinesla vážně skvělé tipy na jeho koníček. Pomalu jí začíná věřit a když ji uvidí, bude vědět více nakloněný k tomu si vybrat právě ji.
Tipy pro aplikaci:
Obsah: Vytvářejte obsah, který odpovídá na otázky potenciálních zákazníků a nabízí řešení jejich problémů. To mohou být podrobné blogové články, případové studie, webináře nebo recenze produktů. Samozřejmě stále můžete jet tipy a triky na sociálních sítích.
Obzvláště na SEO byste pomalu měli dávat větší důraz. Správně udělaná optimalizace pro webové vyhledávače totiž dělá divy.
Kanály: SEO, vlastní blog, ale nadále i sociální sítě. Pomalu můžete investovat i do PPC (pay-per-click) reklamy.
Měření úspěchu: Sledovat můžete metriky jako doba strávená na stránce, míra prokliku (CTR) a míra konverze z návštěvníků na potenciální zákazníky.
Fáze Do
Máte skoro vyhráno. V této fázi už potencionální zákazník hledá něco, co zrovna vy nabízíte. Váš úkol je tak prostý. Přimět zákazníka k tomu, že vy jste ten pravý dodavatel zboží po kterém prahne.
Tipy pro aplikaci:
Obsah: Nabízejte jasné a přehledné informace o nabízených produktech nebo službách, výhodné nabídky, slevy a případně názory (recenze) spokojených zákazníků.
Kanály: Používejte PPC reklamy, remarketingové kampaně a optimalizované vstupní stránky.
Vysvětlivka od BlueSystem: remarketingová kampaň
Remarketing je skvělá věc, kterou využijete primárně v této fázi. Staví na tom, že potencionální zákazník u vás na webu či e-shopu už byl a odsouhlasil cookies. Na web si přidáte speciální kód, který uživatele označí, a poté mu ukazuje reklamu na vaše produkty skrz sociální sítě či webový prohlížeč.
Měření úspěchu: Sledovat můžete metriky jako počet objednávek, průměrná hodnota objednávky a míra opuštění košíku.
Fáze Care
Cílová skupina v tomto případě je úplně nejmenší. Kaushik ji definuje jako zákazníky, kteří u vás už minimálně dvakrát nakoupili a dokonce vás nadšeně podporují a doporučují. Dokonce už mohli napsat i recenzi! Neudělali to? Vybídněte je k tomu za nějakou odměnu.
Tipy pro aplikaci:
Obsah: Vytvářejte obsah, který posiluje vztah se zákazníky, jako jsou návody, tipy na používání produktů, exkluzivní nabídky a programy věrnosti. Nic nezkazíte ani se slevou, pokud vám poskytnou jejich e-mail.
Kanály: E-mailový marketing, zákaznická podpora a sociální média hrají v této fázi klíčovou roli.
Měření úspěchu: Sledovat můžete metriky jako míra opakovaných nákupů, hodnocení zákazníků a doporučení.
Aplikace See-Think-Do-Care modelu vyžaduje pečlivé plánování a pochopení potřeb vašich zákazníků v různých fázích nákupní cesty. Tím, že jim nabídnete relevantní obsah ve správnou chvíli, můžete nejen zvýšit povědomí o své značce, ale také podpořit rozhodovací proces a posílit loajalitu zákazníků. Klíčem je neustálé měření a optimalizace vašich marketingových aktivit na základě získaných dat, aby byla vaše strategie co nejefektivnější.
Pokud si nevíte rady s vaší strategií a chtěli byste si být jistí, že po marketingové stránce je vše v pořádku, můžete nás kontaktovat a my se vám budeme věnovat.