Jak v roce 2022 získat reklamní náskok před konkurencí
Publikováno: Led 5, 2022
I když je v marketingu velmi těžké cokoliv předpovídat, určitě se vyplatí sledovat aktuální trendy a novinky. My jsme pro vás některé ty zásadní vybrali a pokusíme se je vám představit tak, abyste mohli do nového roku vstoupit s co nejlepšími konkurenčními výhodami.
Nejen v digitálním marketingu se vše poměrně rychle mění. Změnami prochází i nákupní návyky. Velká část zákazníků přesunula své nákupní aktivity do online prostoru zřejmě natrvalo. Vlivy ekonomické krize se navíc v kamenných obchodech projevují i jinak. Čím dál tím častěji se nakupuje jen to, co je potřeba. Intuitivních nákupů tak poměrně ubývá. Se stoupajícími cenami životních nákladů se bude tento trend nejspíše ještě prohlubovat.
Mění se vše
Online prodeje dosáhly celosvětově úrovně 14,1 % všech maloobchodních transakcí a internetové prodeje rostou rychlým tempem i přes celosvětovou ekonomickou nejistotu. Dle platformy Statista lze předpokládat, že toto číslo poroste dále i v roce 2023, a to až o 22 %.
Stejně jako se nákupy přesunuly do e-shopů, roste význam digitální komunikace. BTL aktivit tak podstatně ubývá. A to se zřejmě příliš nezmění. Byť je už většina marketingových strategií pro následující měsíce rozepsaných, změny přicházejí rychle a často bez varování. Nejdůležitější vlastností tak bude i nadále schopnost rychle reagovat a přizpůsobit komunikaci aktuální situaci.
Další omezení cookies
Asi nejzásadnější změnou příštího roku je však další omezení cookies. Od Nového roku totiž vstupuje v platnost novela upravující pravidla pro sbírání těchto souborů, které jsou na webech potřebné pro celou řadu velmi častých funkcí. Zatímco doposud musel uživatel projevit nesouhlas s ukládáním cookies, jinak je mohl provozovatel webu ukládat v plném rozsahu, od ledna je naopak potřeba získat výslovný a informovaný souhlas uživatele ke sbírání cookies.
Obsah je základ
Jako stále důležitější se však v posledních letech jeví obsah a přímá komunikace s konzumenty. To může být pro některé společnosti problém. Při psaní textů, které respektují SEO pravidla, je totiž důležité nezapomínat na jejich čtivost. Obsah musí odpovídat cílové skupině a tomu, jak vnímá svět. Základem psaného i video obsahu je a bude stručnost.
Stále více roste i vliv influencerů. Při hledání těch správných ambasadorů je však potřeba si dávat pozor a vybírat ty, kteří mohou s vaší značkou zaujmout stejnou cílovou kategorii a dokážou vytvořit kvalitní obsah. To však ne každý „influencer“ zvládne.
Vytvořte a udržujte identitu své značky
V dnešním světě existuje takové množství různých společností a konkurence, že už je téměř nemožné zaujmout všechny. Proto je důležité jasně si vymezit svou cílovou skupinu a přesně tu se zaujmout – použitím správných slov, působením na správných sociálních sítích atd.
Snažte se, aby vaši značku netvořilo jen to, co prodáváte, ale i způsob vaší komunikace. Stejně jako třeba Red Bull máme všichni neodmyslitelně spojený s červeným býkem a adrenalinovými sporty, Apple s elegantností či jednoduchostí, ponožky Dedoles se zpívajícími křečky nebo Alzu s otravným zeleným mimozemšťanem, měla by být i vaše značka v očích vašich zákazníků s něčím jasně spjatá. Nebojte se tedy upustit uzdu své fantazie a zkuste přijít s něčím novým. Díky tomu si vás lidé opravdu zapamatují a v budoucnu u vás rádi nakoupí nebo využijí vaše služby.
Doufáme, že jsme vás našimi tipy inspirovali a do nového roku vykročíte co nejlépe. Za celou agenturu BlueSystem vám do budoucna přejeme hodně štěstí a mnoho úspěchů.