Má smysl mít na svém webu blog?
Publikováno: Led 12, 2022
Máte e-shop nebo jinou webovou stránku, kde prezentujete své služby, a přemýšlíte, zda má smysl na ní přidávat blogové příspěvky? Mít na svém webu blog rozhodně smysl má. V následujících řádcích se podíváme na několik důvodů, proč tomu tak je, a poradíme vám, jak svůj blog správně spravovat.
Možná jste zaregistrovali, že čím dál více e-shopů, společností i jedinců na svých webových stránkách provozuje blogy, které plní pravidelnými příspěvky. Dělají dobře. Kvalitní blog vám totiž může přinést mnoho výhod. Zajímá vás, které to jsou konkrétně?
Lepší pozice ve vyhledávačích
Prvním a dnes pravděpodobně nejdůležitějším důvodem, proč firmy na svých stránkách blogy provozují, je SEO. Internetové vyhledávače používají k řazení výsledků vyhledávaní algoritmy, které se řídí mnoha různými faktory. Tím nejdůležitějším je však stále obsah.
Tím, že část svého webu zaplníte kvalitními příspěvky, dáte Googlu (nebo jakémukoliv jinému vyhledávači) najevo, že jste důvěryhodná stránka a máte svým návštěvníkům co nabídnout. Díky tomu vás pak bude řadit výše ve výsledcích vyhledávání lidí, kteří hledají klíčové slovo spojené s vaším webem. A vyšší pozice ve vyhledávačích znamená více organických návštěv. Podle společnosti HubSpot získávají stránky s blogem až o 55 % více návštěvníků než ty bez blogu.
Získání nových zákazníků
Když na váš blog připlují lidé z vyhledávačů, tak se na vaší stránce ocitnou zákazníci, kteří by na vás jinak nenarazili. Zde je opět důležité, aby byly všechny články kvalitní a měly výpovědní hodnotu. Když si u vás totiž náhodný návštěvník přečte hezký a poučný text, oblíbí si vás a příště, nebo třeba rovnou, zde i nakoupí.
Pokud bude naopak článek o ničem, pravděpodobně z webu rychle odejde a příště se vám vyhne. Krátké návštěvy zároveň poškozují vaši SEO úroveň. Podle webu Demand Metric se navíc 70 % lidí něco o daném webu dozví raději skrze články než přes nicneříkající reklamu.
Dobrá služba pro stávající klienty
No a nakonec je blog samozřejmě i dobrý pomocník pro vaše stávající zákazníky. Určitě se u vás dozví spoustu nových informací, ke kterým by třeba jinak nepřišli, a oblíbí si vás zase o něco víc. Webové stránky s blogem navíc vypadají profesionálněji a návštěvníkům dávají najevo, že dané tématice opravdu rozumíte.
Díky pravidelným příspěvkům budete mít i skvělý obsah na své sociální sítě. Nové články zde stačí sdílet, čímž nejen přilákáte nové čtenáře, ale zároveň ukážete, že jste stále aktivní.
Skvělým využitím je pak prodej a doporučení svých konkrétních produktů nebo služeb skrze články. Ukažme si to na příkladu. Dejme tomu, že prodáváte zahradní vybavení. Napíšete článek „Jak vybrat rýč“ a do něj vložíte typy na konkrétní modely ze své nabídky. Lidé, kteří k vám přijdou přes vyhledávač, protože si nevěděli rady při koupi nového rýče, se tak rázem stanou vašimi zákazníky.
Co psát na blog?
Přesvědčili jsme vás dostatečně o tom, že mít na svých stránkách blog se vyplatí? Teď však přichází na řadu ta nejtěžší část – jeho tvorba. Asi si nyní začnete lámat hlavu s tím, jaké články by se hodily právě na váš web. Byť se to někdy může zdát těžké, věřte, že každá stránka s jakýmkoliv zaměřením může přidávat skvělé příspěvky.
Základem je držet se tématu. Pokud třeba prodáváte hračky, asi není nejlepší nápad psát recenze o válečných filmech. Zkuste přidávat různé nákupní rady tipu „Jak vybrat…“, „Na co si dát pozor při koupi…“ apod. Vciťte se do role svých zákazníků a zamyslete se nad tím, nad čím mohou při nákupu u vás přemýšlet oni. Doporučujte, raďte, nechejte je nahlédnout pod pokličku vašeho podnikání, nebojte se sdílet část svého know-how atd.
Pokud si i přesto všechno nevíte s psaním blogu rady, nebo na něj jednoduše nemáte čas, není žádná ostuda přenechat to profesionálům. My máme s tvořením poutavých textů zkušenosti a rádi se postaráme i o vaše příspěvky. Navrhneme ideální témata a dáme si pozor na balanc mezi čitelností i kvalitním SEO. Pokud byste na své stránky rádi nalákali nové zákazníky, neváhejte nás kontaktovat – klidně hned teď.