Nejefektivnější způsoby jak nalákat zákazníky na nový e-shop
Publikováno: Zář 19, 2022
Spouštíte e-shop? Máte skvělý business plán, zařízenou logistiku a nyní už jen vyhlížíte na objednávky? Možná bychom vám mohli pomoct toto čekání urychlit. Krok za krokem vám totiž ukážeme, co potřebujete k tomu, abyste na svůj nový, nebo i starý, e-shop nalákali zákazníky co nejdříve.
Ještě předtím, než se vrhneme na samotný marketing, je potřeba si nalít čistého vína. Ani sebelepší reklama nezachrání nevzhledný či nefunkční/pomalý e-shop. Proto se nejprve ujistěte, že web funguje, jak má, rychle se načítá a zároveň je vše hezké a přehledné. Pokud si s něčím nejste jistí, můžete raději samotnou tvorbu internetového obchodu nechat na odbornících. Vám tak zbude čas i energie na úspěšný provoz podnikání. Nyní už se pojďme pustit do propagace internetového obchodu.
SEO – abyste zabodovali u vyhledávačů
Optimalizace pro webové vyhledávače (SEO) je proces, při kterém svůj e-shop ladíte tak, aby se zobrazoval co nejvýše ve výsledcích vyhledávání na Googlu, Seznamu nebo třeba Bingu. Díky tomu můžete získat celou řadu nových návštěvníků úplně zdarma.
K tomu, abyste u webových vyhledávačů opravdu zabodovali, je ale potřeba trocha práce i trpělivosti. Na internetu dnes totiž existuje široká konkurence a například Google řadí výsledky na základě více jak 200 různých faktorů. Mezi ty nejdůležitější ale patří:
- Používání správných klíčových slov napříč webem
- Pravidelná aktivita (vydávání zajímavých článků, videí, případových studií apod.)
- Zpětné odkazy na jiných webech
- Rychlost načítání a přívětivost rozhraní
- Alt tagy u obrázků a meta popisy
- Průměrný čas strávený na stránce a míra opuštění
Poslední bod je obzvláště důležitý, protože reflektuje celkovou úspěšnost vašeho e-shopu a jeho oblíbenost u návštěvníků. A čím více času u vás tráví, tím lépe vás budou i webové vyhledávače doporučovat novým potenciálním zákazníkům.
Vybudujte silnou firemní identitu
Pokud máte stylový a funkční web po úspěšném SEO auditu, můžete se konečně pustit do zviditelňování své značky. Jak na to?
- Buďte aktivní na sítích – Mít profil na sociálních sítích je ve 21. století pro firmy téměř nutností. Můžete skrze ně totiž snadno komunikovat se zákazníky, utužovat svou firemní identitu nebo přilákat nové organické fanoušky. Nemusíte však zůstávat jen u běžných platforem typu Facebook či Instagram. Na popularitě stále nabírá například LinkedIn a obzvláště úspěšným je (pro někoho možná překvapivě) i běžný e-mail.
- Spolupracujte se známými osobnostmi – Spolupráce s influencery se zezačátku nemusí zamlouvat úplně každému. Dnes už se ale naštěstí nemusíte snažit získat přízeň těch největších jmen se statisíci sledujícími. Vybrat si totiž můžete z obrovského množství tzv. micro-influencerů. Ty mají zpravidla větší míru zapojení svých fanoušků, a reklama u nich navíc bývá mnohem levnější, takže si svou kampaň můžete dovolit více diverzifikovat, díky čemuž oslovíte potenciální zákazníky různých druhů.
- Nepodceňujte vizuální kontakt – Lidská paměť si mnohem lépe zapamatuje obrázky či fotky než psaný text. Proto je důležité mít u sebe při komunikaci se zákazníky někoho kreativního a dbát na originální design webu, loga i již zmíněných sociálních sítí.
- Nebuďte lakomí – Nemusíte v rámci marketingu rozdat celý svůj sortiment, ale i malé dárky dokážou vykouzlit pořádný úsměv na tváři. Zkuste využít třeba různé svátky (Vánoce, Velikonoce, Valentýn apod.) k obdarování svých zákazníků ve formě slevových kódů či malých dárků k objednávkám. Pořádáním soutěží na sociálních sítích zase můžete přímo zaujmout nové zákazníky. Stačí mezi podmínky účasti zakomponovat sdílení soutěžního příspěvku nebo sledování vašeho profilu.
- Vytvořte si vlastní blog – Přidávání relevantního obsahu jsme již zmínili kvůli SEO rankingu. Provozování vlastního blogu je ale zároveň skvělým nástrojem pro tvorbu firemní identity. Nejenže vám pomůže přilákat nové návštěvníky z webových vyhledávačů, ale zároveň si tím hýčkáte již získané zákazníky a ukazujete, že svému oboru opravdu rozumíte.
- Nebojte se PPC reklamy – S PPC (pay-per-click) reklamami se můžeme setkat nejčastěji na Googlu či sociálních sítích. Největší jejich výhodou je, že, jak už název napovídá, platíte jen za opravdové prokliky na svůj obchod. Správně zacílená PPC kampaň je proto jednou z nejúčinnějších zbraní online marketingu.
Kombinací všeho zmíněného byste měli být schopní efektivně zaujmout nové zákazníky a zachovat si ty stávající. Pokud však s tvorbou firemní identity zatím žádné zkušenosti nemáte, může to chvíli trvat. A i když může být propagace e-shopu svépomocí zajímává, a třeba i zábavná zkušenost, ne vždy musí být úspěšná.
Pokud nechcete ponechat nic náhodě a zákazníky přilákat co nejrychleji, můžete si na pomoct zavolat zkušenou digitální agenturu. Ta se za vás postará o všechno – od SEO přes správu sociálních sítí až po tvorbu PPC kampaní. Dobře už ví, co funguje nejlépe, a zároveň vše vytvoří na míru mnohem rychleji. Tím vám ve finále ušetří nejen čas, ale i peníze.