Webdesigner – nutnost, nebo přežitek?
Publikováno: Srp 31, 2024
Internet je nelítostné prostředí plné konkurence na každém rohu a uspět chce píli, správnou strategii a také nástroje. O nutnosti strategie jsme psali v předešlém článku, kde jsme podrobně rozebrali model See-Think-Do-Care. Zmiňovali jsme, že nejpotřebnějšími nástroji jsou sociální sítě a e-mail marketing. Samozřejmostí v dnešní digitální době je také webová stránka.
Je to právě absence webových stránek, kvůli které vám mohou utíkat desítky zakázek ročně, a dokonce si dovolíme prohlásit, že v dnešní době bez webovek nelze dělat business a růst. Důvod je poměrně jednoduchý – konkurence. Je totiž jedno, jestli máte kvalitnější zboží, spokojenější zákazníky nebo rychlejší dodání. Pokud o vás nikdo nebude vědět, jste nahraní.
Pro vytvoření úspěšné webové stránky je klíčové, abyste si nejprve jasně definovali cíl, kterého chcete dosáhnout, a účel samotné stránky. Účel webových stránek může být různý a závisí na povaze vašeho podnikání. Pokud chcete šířit osobní názory, je ideální volbou blog. Pro online prodej vašich produktů je nejlepší zvolit e–shop. Pokud jste podnikatel a nabízíte služby, nejvhodnější bude vytvořit businessovou webovou stránku.
Při tvorbě stránky si musíte promyslet spousty věcí. Tou nejzákladnější je, jestli si někoho najmout, anebo se o tvorbu vlastní webové stránky pokusit po vlastní ose. Komplexní tvorbu a správu webových stránek děláme i my v BlueSystem. Jaké jsou výhody, když se rozhodnete pro spolupráci s námi, nebo obecně s nějakým webdesignerem?
Výhody
1. Profesionál ve svém oboru ví, co dělá. Nebo by alespoň měl
Pokud si najmete někoho, kdo má spousty pozitivních referencí a nestáhne vás za nabízené služby z kůže, dostanete skvělou webovou stránku. Kdybyste se o to pokoušeli sami, je možné, že vám to jednoduše nepůjde a profíka si najmete. Webdeveloper má totiž po ruce všechny potřebné nástroje a měl by vědět jak správně webovou stránku postavit po technické i legislativní stránce.
2. Při správné volbě dostanete celou škálu služeb
Webdesign už dávno není jen o zaregistrování domény a poladění nějakých základních funkcí. V dnešní době se jedná o komplexní činnost, kterou abyste dělali správně, potřebujete na ní tým. Dejme tomu, že jste podnikatel a potřebujete webovou stránku. V BlueSystem tak za vaše peníze zapojíme pozice:
Obchodník – definice cíle webu. Obchodník určuje hlavní účel a cíle webové stránky na základě obchodní strategie.
SEO Analytik se stará o klíčová slova, která předá copywriterovi. Také provádí optimalizaci webu pro vyhledávače.
Grafik/Designer se stará o grafickou stránku web designu (homepage, podstránky atd.) a zároveň navrhuje vizuální podobu webu, včetně designu hlavní stránky a podstránek.
Copywriter dělá copywriting. Copywriter vytváří texty a obsah, který je určen pro webovou stránku jako je například blog či příspěvky na sociální sítě. Web díky němu může být ziskový, protože uživatelé budou rádi sdílet zajímavý obsah.
Kodér – kódování webu podle schváleného designu. Kodér převádí schválený design do funkční podoby pomocí programování. Stará se také o technické a legislativní požadavky jako jsou třeba cookies či správné zacházení s údaji.
Tester – struktura a funkcionalita. Tester kontroluje, zda webová stránka funguje správně a má správnou strukturu, odhaluje různé chyby, které se mohou vyskytnout.
V příštích týdnech si podrobně popíšeme jednotlivé pozice a přineseme krátké rozhovory s lidmi, kteří tyto pozice u nás v BlueSystem zastávají. Máte se tedy rozhodně na co těšit!
Co jsou vlastně cookies?
Cookies pomáhají vašemu webu lépe fungovat a také sbírají data o uživatelích, kteří na webovou stránku zavítají. Abyste se vyhnuli pokutám od různých českých úřadů, potvrzení o cookies byste měli mít na všech stránkách, co vlastníte. Také to pomáhá budovat důvěru mezi vámi a koncovým uživatelem, když je navíc samotná lišta zpracována vtipně, zaujmete.
3. Ušetříte čas (a možná i peníze)!
Jak vlastně můžete ušetřit peníze, když si zaplatíte za web a dáte za něj třeba několik desítek tisíc korun? Dejme tomu, že neumíte ani copywriting, nejste ani designér a ani grafik. Buď si tak všechny dříve nebo později najmete externě a v součtu za to dáte mnohem více, nebo to zkusíte sami/s pomocí umělé inteligence a výsledek nebude tak kvalitní, jako kdyby vám to udělal tým expertů.
Navíc na tom budete trávit několik hodin ze svého času, které byste mohli věnovat svému podnikání. A čas jsou peníze.
Nevýhody
1. Peníze
Budete muset zaplatit. Jak jsme si ale řekli, myslíme si, že za tu cenu dostanete škálu a kvalitu služeb, které by vás stály za normálních okolností mnohem více. V tomto případě se tak investice, přestože se zdá jako poměrně vysoká, může vyplatit velmi rychle.
2. Nemáte „plnou” kontrolu
Díky práci jiných ztrácíte 100% kontrolu nad svým webem. Tedy, samozřejmě, web bude udělaný tak, jak chcete, ale pořád tu bude někdo, na kom budete „závislí”. To vám odpadne, pokud se rozhodnete pro to, udělat si web po vlastní ose.
Za nás se tak investice do vlastní webové stránky vyplatí. Zvýšíte povědomí o své značce a můžete zákazníkům nabídnout obsah, díky kterému si vás oblíbí a budou u vás raději nakupovat.