Blog
Píšeme pro vás aktuální zprávy z oboru, návody a rady. Budeme rádi, pokud se nás budete ptát nebo komentovat či sdílet naše články.
Rádi také napíšeme článek o tom, co vás zajímá.
17
ČenTeorie relevance a webový obsah
Pojem relevance („závažnost, významnost, důležitost“) je jedním z ústředních pojmů v lingvistice, v různých teoriích textu, diskurzu, komunikace. Velký vliv získala teorie relevance, kterou zpracovali D. Sperber a D. Wilsonová ve své knize Relevance s podtitulem Communication and cognition (Oxford 1986; 2. vydání vyšlo v roce 1995). Principem relevance nazývají…
08
KvěKvalitní obsah podle Googlu
Dnes už si nikdo nemůže stěžovat na nedostatek článků a podnětů k tvorbě kvalitního webového obsahu. Zmiňovat se o důležitosti obsahu v oblasti internetového marketingu je ostatně nošením dříví do lesa. Lidé hledají informace a především kvůli nim přicházejí na váš web. ″Design je vstupní branou, která přivádí lidi k…
13
ÚnoBill Gates: Obsah je král
Výrok ″Obsah je král″ (Content is King) pochází z článku, který v lednu 1996 napsal Bill Gates, spoluzakladatel společnosti Microsoft. Ve svém jasnozřivém textu předpověděl vzestup zájmu o obsah v době, kdy ještě neexistoval Google, WordPress, Facebook ani YouTube. ″Je to obsah, od kterého očekávám, že vydělá na internetu…
13
ProAktualizované pokyny pro hodnotitele kvality vyhledávání
Google poprvé v nezkrácené podobě zveřejnil své Pokyny pro hodnotitele kvality vyhledávání (Google Search Quality Rating Guidelines, 12. listopadu 2015). Jedná se o směrnice pro Search Quality evaluators („hodnotitele kvality vyhledávání“), kteří mají posuzovat stránky především podle jejich účelu, kvůli kterému byly vytvořeny (v dokumentu se pro tyto posuzovatele používá zkrácené…
01
DubO způsobech vyhledávání na internetu (1. část)
Vyhledávání je činnost, jejímž cílem je za pomoci správné volby a kombinace klíčových slov najít požadované informace. Fulltextové vyhledávání vyhledává informace v plných textech dokumentů (v obsahu stránek), které jsou dostupné na internetu. Tři základní způsoby dotazování Navigační: Prvořadým záměrem je dostat se na konkrétní webovou stránku. Informační: Úmyslem je…
19
ČerMeta description - Jeho funkce a účel
„Ještě před samotnou koupí knihy si lidé chtějí udělat základní představu o tom, jakou četbou stráví několik hodin. Podívají se na stručný obsah, předmluvu, nebo dokonce na prolog, aby získali představu, zda se jim vybraná kniha bude líbit, nebo ne. Úryvky ve výsledcích vyhledávání mají hodně podobnou funkci. Pomáhají nám…
14
ČerStandardy podkladů
Každý kdo kdy spolupracoval s nějakou reklamní či marketingovou agenturou, musel zaslat k požadovaným činnostem a pracím nějaké podklady. Jedná se převážně o fotografie, texty, grafiku, apod. Málokdo ale ví, že zasílané podklady by měly splňovat určité standardy. Pokud tyto standardy splňují, je práce s podklady jednodušší, přehlednější a rychlejší.…
08
ČenZákladní kritéria pro tvorbu hodnotného obsahu
Ahava Leibtag, vedoucí společnosti Aha Media Group a autorka úspěšné knihy The Digital Crown: Winning at Content on the Web, vytvořila užitečný seznam bodů, které vám pomohou při vytváření přínosného obsahu. Pět hlavních kritérií pro tvorbu obsahu: Nalezitelnost: Je váš obsah pro uživatele dostupný? Vyplnili jste správně metadata, nadpis 1. úrovně…
24
KvěKomunikační maximy - Pravidla smysluplné komunikace
Úspěšnost naší komunikace závisí na tom, nakolik dokážeme efektivně předat informace, na kterých nám záleží. V této souvislosti se mluví o tzv. principu kooperace. Akt komunikace závisí na oboustranném očekávání spolupráce mezi mluvčím a posluchačem, na jejich snaze o vzájemné pochopení myšlenek a záměrů. Tato spolupráce je základním předpokladem racionální…
01
KvěTitulek stránky - Základní doporučení pro jeho tvorbu
Titulek je z hlediska SEO nejdůležitější prvek na webové stránce. Zobrazuje se v horní liště webového prohlížeče a také je textem odkazu, na který se kliká na stránce s výsledky vyhledávání. Příklad: V knížce Jak napsat odborný text se sice píše o titulku vědeckého textu, ale to, co je zde…
19
DubAIDA - pozornost, zájem, touha, akce
Chceme-li na Internetu úspěšně prezentovat své produkty či nabízené služby, musíme uživatele zaujmout natolik, že se stane naším zákazníkem. Obsah by mu měl poskytnout dostatek informací nejen před vlastním rozhodnutím o koupi, ale i pro fázi ověřování a vlastního nákupu. Stupňové působení propagace Reklama je účelově orientovaný proces. Vedle záměrnosti…
03
DubO způsobech vyhledávání na internetu (2. část)
V předchozím článku O způsobech vyhledávání na internetu jsme vás seznámili s navigačním vyhledáváním a nyní se podíváme na zbývající dvazpůsoby vyhledávání v online prostředí. Informační dotazování Jedná se o nejpoužívanější způsob dotazování. Dotazující hledá informaci o určité věci či ho zajímá podrobnější pojednání o nějakém zajímavém tématu. Potřebuje si…
Načíst další